Evelina

Ett gott grillrecept!

Publicerad 2013-06-12 13:48:57 i Bakning/Matlagning,

Nu när det är sommar och varma dagar är det väldigt gott att grilla.. Varför inte då göra sina egna hamburgare!
Jag provade igår och tyckte de va galet gott så jag tänkte dela med mig av mitt recept!

🍴Nötfärs
🍴Gul lök
🍴Ägg
🍴Ströbröd

🍴Grekiskt lantbröd
🍴Vitlöks dressing (som jag blandade själv med turkisk yogurt och dressingmix)
🍴Pesto ost (köpt på farfars pärla)
🍴Vilka grönsaker du vill ha (jag hade: sallad, tomat, gurka och lök)
🍴Saltgurka

Blanda nötfärsen med lök, ägg och ströbröd. Gör din hamburgare så stora du vill. Stek dem sedan på varje sida tills du är nöjd. (Jag gillar när det är lite rött, nötfärs kan vara rött.
Skiva upp lantbrödet och stek varje bröd i lite olivolja. Tills det har fått en gyllenbrun färg. Lägg allt du vill ha i din burgare. Och glöm inte osten!

Smaklig måltid! 👍🍴

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Jag är en glad och positiv tjej som bor i den lilla staden Sölvesborg. Där bor jag med min sambo. Jag brinner för bakning, matlagning, inredning, familj och vänner. Jag kallar mig själv för en livsnjutare. I denna blogg får ni ta del av olika tips och idéer när det gäller inredning. Även recept och olika bakverk kommer ni få se.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela